dimecres, 17 d’octubre del 2007

BÉ , JA TORNO A SER AQUÍ


Hola amics.
Encara que no us ho cregueu , ahir vaig començar a escriure el blogg i quan estava per la línia 31 , no se que cony vaig tocar que se'm va esborrar tot i em vaig emprenyar tant que no vaig voler tornar-hi . Se que he estat massa temps sense escriure i que teniu ja el síndrome d'abstinència a nivells impensables amb la necessitat tant imperiosa de llegir àvidament els meus impagables mots plens de saviesa i transcendència mística . Les raons que m'han allunyat de vosaltres , han estat diverses , des de l' elaboració d'un inventari a la meva botiga fins a negocis varis que he començat tot just ara ( hi han més coses però no us vull avorrir) . Alguns de vosaltres haureu apreciat que m'ha sortit un competidor ferotge en qüestions de blog , un tal ocell de vidre , ( vaya , vaya , Manolo , con que no tengo continuidad eh?!!!) , que és un poeta incontestable ple paraules belles i harmonioses . Je , je , això m'obliga a no deixar d'escriure .
Avui us donaré la recepta del plat que millor em surt i pel que soc conegut com un cuiner superguay , es tracta del famós Pastís d'anacards Chez Ernest.

Per a quatre persones

Ingredients

225 gr. de patates farinoses
225 gr. d'anacards
1 ceba picada molt fina
2 dents d'all matxucats
125 gr.de xampinyons molt picats
25 gr. de mantega
2 cullerades d'herbes de Provença
1 culleradeta de pimentó dolç
1 culleradeta de cumí molt
1 culleradeta de cilantre molt
4 ous , batuts
125 gr. de formatge suau i cremós
60 gr. de formatge parmesà
sal i pebre

Salsa

3 tomates grans , pelades , despepitades , i picades finament
2 cullerades de pasta de tomate
75 ml. de vi negre
1 cullerada de vinagre de Mòdena
un polsim de sucre de gra fi

1. Engreixa un motllo rectangular d'un litre de capacitat amb mantega.
2 Cou les patates durant deu minuts a una cassola gran amb aigua bullent amb una mica de sal , fins que estiguin ben cuites . Escorre-les i fes-ne un puré .
3. Pica els anacards a una picadora . Barreja amb la ceba , l'all i els xampinyons . Calenta la mantega a una paella i sofregeix la barreja durant 5-7 minuts . Afegeix les herbes de Provença i les especies . Incorpora els ous els formatges i les patates i salpebra al gust .
4 . Posa la pasta al motllo preparat , compactant-la cap a baix amb fermesa . Cou la terrina durant una hora al forn preescalfat a 190º C , fins que estigui ben feta .
5. Per fer la salsa , barreja la tomata , la pasta de tomata , el vi , el vinagre i el sucre a una cassola i porta a l'ebullició , removent . Cou durant 10 minuts , fins que s'hagi reduit . Tritura la salsa a la batedora durant 30 segons . treu la terrina del motllo i talla-la a rodanxes . Serveix-la amb la salsa de tomata.

Bon profit

Avui dedico el blogg a la Norma ,que espero que miri de tant en tant el blogg.

Un borracho va por la calle y le dice a una mujer que pasa por allí ¡Fea!!!!!!!! y la mujer le responde ¡Borracho!!!!!- a lo que le responde el borracho - Si , pero lo mio mañana ya se habrá pasado.

La revedere ( Significa A reveure e romanés)

QUE LINDO , QUE BONITO , COMO ME GUSTA VIVIR , TENGO UN PAJARITO QUE ME REGALÓ UN FAKIR.

5 comentaris:

Totoro ha dit...

Huoless!!! por fin sóc una blogger!! ya no me siento tan vieja, es mi primera vez!.
Aquesta nit em toca guardia. Els papis d'en Pau i l'Alba, els meus nebots, estan de reunió, el meu home, està per Girona fen trobades íntimes amb els seus companys... i jo, aquí sola ,sin gatos i veient, vaja escoltant Polònia. FEM PAIS!!!

Sembrador.... això de visualitzar el teu perfil.... ufff!! has vist com sona? ens hi podem posar i la imaginació puede correr mucho y más con los lorzings que dius que tens! ;)

Te plagiat la recepta per passar-li a la mami dels dos angelets, que segur que li agrada, lo que no me a quedao claro és la pasta de tomata?¿? cinc cèntims, please.
Ara que estem tan culinaris, aprofitaré per buscar altres receptes que vaig veure de cocs de xoco i quan torni per aquí, penjo la meva del coc de pera tan superfàcilsupereasy.

I ja plego, pq sinó....

per cert, una recomanació: Patricia Soler. Pintora de 28 anys, resident a Roses i que pinta.... fantasia, surrealisme, dones d'aigua, solets,dracs... a mi m'ha enganxat bastant i voy a ir a por ella, espero conèixe-la aviat, pq és... mireu la seva web, encara que como en vivo y en directo no hi ha res. El dia 19 acaba l'exposició que fa al Clerch i Nicolau. ja em direu.
www.patriciasoler.com

Hermano Oso, petons i fins aviadet.
Lluís , van per tú també, el Diví ens espera, hi hem de tornar però fent el recorregut a peu o si tens més rutes... ens equipem bé i en marxa!!

Bona Nit ; *

remei ha dit...

hola chicos encantada de la receta (pense que me saldrias con alguna historia de esas de el secreto profesional, no por que seas tu pero ya me lo han dicho unas cuantas vezes...)esque parece ser que no soy muy acertada en ocasiones con mis peticiones, me alegro que esta no sea una de ellas.
cuando lo haga te cuento.un besazo y muca suerte.
reme

Sílvia A ha dit...

M'hi llenço! a veure si t'arriba el comentari (ho vaig intentar fa molt, sense èxit)ara ja m'he "apuntat al club Gmail, suposo que aquest és el camí:ho intentem.
Molt divertit el teu blog és una bona macedònia! Acudits divertits, d'altres un xic "vells" però està bé.
Les receptes: bones. Te'n vull suggerir una, de musclos:
Els musclos netets, verduretes més aviat verdes i blanques. Passos: Verduretes a trossets; base d'aigua al fons de l'olla amb verdures a bullir; aparell vapor al damunt amb els musclos per tal que s'obrin i servir amb verdures pel damunt. Variant: sofregir primer la seba, afegir aigua i verdures... boníssim! No cal ni dir que s'hi pot afegir tota la imaginació que vulguis: herbetes, vi... Ja m'ho diràs.
La novel... què? quina? Pensava que aconseguiria saber... Res,no et preocupis: podem esperar 10 anys més. Els amic i les amigues són per això: confiança, tot arribarà! No comento res més ja que tenia notetes sobre cosetes però han passat massa dies. Ànims! Una abraçada de la Sílvia, no italana.

CronistaVenusiana ha dit...

ciaooooooooooooo

come sapevi che volevo chiederti questa ricetta?? :)

ti ho pensato tanto ultimamente. ci sono tante tante novità, sai, caro amico mio?

te le scrivo in email.

love you,
SiL

http://purelust.splinder.com

CronistaVenusiana ha dit...

ciaooooooooooooo